Scroll to top

Etykieta w biznesie – warsztaty w języku polskim

Warsztaty z biznesowego
savoir vivre

Warsztaty są skierowane do tych wszystkich, dla których spotkania biznesowe stanowią ważny element ich pracy. Cele warsztatu to: zdobycie wiedzy na temat zasad etykiety biznesowej, rozwijanie umiejętności budowania wizerunku człowieka z klasą a także nauka zasad postępowania w różnych sytuacjach biznesowych i towarzyskich.

Przykładowa tematyka warsztatów:

Znaczenie etykiety biznesowej

  • czym jest etykieta i w jakim celu należy ją stosować
  • wizerunek i marka osobista
  • doskonałe prezentowanie siebie i firmy

Komunikacja w biznesie

  • jak zrobić dobre pierwsze wrażenie
  • powitania, prawidłowy i nieprawidłowy uścisk dłoni, całowanie kobiet w rękę
  • formy przedstawiana osób
  • wizytówki, wręczanie, kiedy, komu i w jaki sposób
  • mowa ciała, gafy w komunikacji niewerbalnej, gesty uczciwości, jak być wiarygodnym
  • sztuka prowadzenia rozmowy telefonicznej, trudne sytuacje, popełniane błędy, automatyczna sekretarka, poczta głosowa
  • etykieta w komunikacji elektronicznej

Precedencja i spotkania biznesowe

  • główne zasady precedencji, przestrzeganie hierarchii jako wyraz właściwych relacji
  • pierwszeństwo i zasada rozsadzania przy stole
  • zajmowanie miejsca w samochodzie – hierarchia i ważność miejsc
  • precedencja na schodach i w windzie
  • wydarzenia specjalne – przyjęcia oficjalne i nieoficjalne
  • szkolenia/konferencje, prezentacje i spotkania w restauracji – kolacje biznesowe, lunche, przyjęcia na stojąco,
  • zapraszanie gości
  • dobre maniery przy stole

Zasady elegancji w ubiorze służbowym

  • jak wykreować i utrzymać wizerunek eleganckiego człowieka
  • dobór stroju biznesowego i prywatnego adekwatnie do okazji i okoliczności
  • kreowanie wizerunku zgodnego z osobowością, wyglądem, charakterem pracy
  • elegancka kobieta, elegancki mężczyzna: dodatki, symbolika kolorów